LLENGUATGE DE L'OBRA

INSULTS:
  • barroer
  • boc bavós
  • brètol
  • capsigrany
  • condemnat
  • cornut
  • desvergonyida
  • doneta
  • dropo
  • em fas una mica d'angúnia
  • esgarriacries
  • foll
  • groller
  • il·lús
  • imbècil
  • incorregible
  • infeliç
  • llengut
  • llepafils
  • malànima
  • maliciós
  • murri
  • nècia
  • xafardera
  • ximpleta

JOCS DE PARAULES:

  • Li seguen l'herba sota els peus: l'enganyaven
  • Ja no miro prim: ja no em fixo
  • Eren la seva flaca: la seva debilitat
  • Demanes prunes al pi: demanes l'impossible
  • Peix fora de l'aigua: incòmode
  • Posar les mans al foc: assegurar quelcom
  • Et trauré la son de les orelles: t'espavilaré
  • Somies truites de dos ous: creus que pot succeir quelcom impossible
  • S'hi ha ficat la bruixa: amb la bruixa es refereix al diable
  • El secret de l'ametller: que el sap tothom
  • Jo me'n rento les mans: jo me'n desentenc
  • Nedar i guardar la túnica: fer coses procurant evitar els perills
  • La meva costella: Adam referint-se a Eva
  • En sa vida no ha empunyat un mànec: no ha treballat
  • Faci els ulls grossos: no li doni importància, no el castigui per quelcom mal fet
  • Són carn i ungla: estan molt units

Laura Barrio Aguilar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada